“Big. Yellow. A menace to our economy. Mitt Romney knows it’s not Wall Street you have to worry about, it’s Sesame Street.” Mitt Romney weet dat Sesamstraat het probleem is, en niet Wall Street. Zo luidt de boodschap van een reclamespotje van het campagneteam van Barack Obama (zie onder).

De discussie over Pino (Big Bird), geld voor de publieke omroep en de werkelijke bedreigingen voor de Amerikaanse economie is nog lang niet uitgewoed. Nu bemoeien de makers van Sesamstraat zich er ook mee. Zij zijn niet blij met het spotje van Obama. Sesame Workshop, de non-profit organisatie achter het televisieprogramma, zegt met geen enkele politieke partij verbonden te zijn en ook die indruk niet te willen wekken.

Het campagneteam van Mitt Romney gebruikt de aandacht van de Democraten op zijn beurt weer om Obama te verwijten dat hij geen oplossingen heeft voor de slechte economie en de problemen in Syrië.

Bron: 360, het beste uit de internationale pers.

Koop 360 in de kiosk, de app store of neem een voordelig kennismakingsabonnement (8 nummers voor 15 euro). Volg 360 ook op Twitter of Facebook.

Meer van 360

Regio’s bepalen het nieuwe Europa

Amerikaanse kinderen krijgen pillen om beter te presteren

Britse armoedebaronnen worden rijk van ontwikkelingshulp