We willen allemaal lekker en gezond eten, zeker in de winter als onze weerstand wel wat hulp kan gebruiken. We helpen je een handje en noemen 6 superfoods van februari.

Spruitjes
Deze groene bolletjes zitten stampvol glucosinolaten: de voedingsstof dat je tegen kanker beschermt. Spruitjes hebben ook vitamine B en ijzer in zich. Je kunt spruitjes roosteren, maar ook stomen met een klein beetje olijfolie en zeezout.

Kiwi
Vooral in de winter is de kiwi een welkom stukje fruit: het is een echte vitaminebom. De kiwi is rijk aan vitamine C, E en kalium. Daarnaast zijn ze een goede bron van vezels. Snij ze in stukjes en doe ze in een fruitsalade of doe het eens helemaal anders: in een spinaziesalade.

Boerenkool
Deze veelzijdige groente zit boordevol voedingsstoffen. Boerenkool zit vol glucosinolaten die je beschermen tegen vele soorten van kanker. Daarnaast zit er beta-caroteen, vitamine K en vitamine C in en is de groente rijk aan calcium.

Venkel
Om je spijsvertering een handje te helpen, eet je venkel. De digestieve eigenschappen van venkel zijn zelfs zo krachtig dat het gas verminderd. Tevens bevat venkel vitamine C, calcium en kalium. Voeg venkel toe aan je winterse salade, de pasta of een stoofpotje.

Pure chocolade
Chocolade willen we altijd wel, dus ook in deze maand. Donkere chocola is rijk aan anti-oxidanten, helpt ontstekingen verminderen en doen wonderen voor de winterblues.

Bloemkool
Bloemkool heeft weinig calorieën, vetten en natrium. Het is een goede bron van vitamine C en foliumzuur. Lekker met gekookte aardappels en een beetje jus, maar past ook goed in een salade.

Bron: Huffington Post