Plofkip. Foto: WakkerDier

Plofkip. Foto: WakkerDier

Wakker Dier probeert de klantenservice van McDonald’s te overspoelen met emails over de plofkip. De bekende restaurantketen claimde dat voor de eigen producten geen plofkippen gebruikt werden. McDonalds werd hiervoor op de vingers getikt door de Reclame Code Comissie, na een klacht van Wakker Dier. Het bedrijf kon niet aannemelijk maken

Wakker Dier: “Dat McDonald’s plofkip verkoopt, wisten wij al. Maar veel klanten nog niet, want McDonald’s loog daarover. Dat mag nu niet meer, oordeelt de Reclame Code Commissie.”

De dierenwelzijnsorganisatie roept mensen op de klantenservice van McDonald’s de volgende vraag te sturen:

“Beste McDonald’s, Wanneer stopt u met de verkoop van plofkip en gunt u de kippen een beter leven?”

Bron: Wakker Dier

Lees ook
[adrotate group=”1″]
Ondanks beloftes, stunt Albert Heijn steeds vaker met plofkip
Zelf eerlijk en biologisch vlees vinden in je eigen regio