Sinds de uitbraak van de coronacrisis vraag ik me de hele tijd af, wat doet dit met ons koopgedrag? Bestellen we kleding en spullen gewoon online, kopen we minder, of hebben we helemaal geen behoefte aan iets nieuws? We hopen dat je anoniem met ons wil delen, of jouw koopgedrag is veranderd?

Anonieme enquête

Onderaan dit blog staat een korte enquête. Je kunt deze enquête anoniem invullen. Het duurt 2 minuten. Volgende week schrijven we een artikel over de uitslag, want ik kan me voorstellen dat jij ook best nieuwsgierig bent naar de uitkomst.

Een opgeruimd hoofd

Sinds ik zelf thuis zit, ging ik verschillende fases door. De eerste week was ik vooral aan het opruimen. Alle kasten keerde ik binnenste buiten en eindelijk had ik tijd om mijn administratie, boeken en het oude speelgoed van mijn kinderen uit te zoeken. Ik maakte zakken om weg te gooien, weg te geven en te verkopen. Het was een verademing. Mijn huis was nog nooit zo netjes.

Veranderend koopgedrag

Daarna was mijn kledingkast aan de beurt. Mijn winterkleding ging in grote plastic bakken en maakte ruimte voor T-shirts, rokjes, lichte kleding en jurken. Ik voelde me als een kind in de snoepwinkel. Al die leuke vrolijke kleren, die ik al zo lang niet had gezien. Ik maakte wat verrassende combinaties en besloot me elke dag aan te kleden, alsof ik naar een feestje ging. Dat bleek een echte humeur-booster.

Niets nieuws nodig

En sindsdien sta ik elke dag voor een opgeruimde kast en heb ik altijd iets om aan te trekken. Een heerlijk gevoel, maar waarom heb ik dat gevoel van tevredenheid nu ineens wel? Is het omdat ik de deur nauwelijks uitga en me voor niemand ‘hoef’ aan te kleden? Maar ik ben ook helemaal tevreden met alle spullen, die ik in huis heb. Dat heeft niets met anderen te maken. Wel met het feit dat ik niet in de verleiding kom, omdat ik niet in winkels kom en bewust geen webshops bezoek.

Deel je jouw ervaringen met ons?

Maak uw eigen enquête voor feedback van gebruikers