De donkerbruine waarheid achter Milka en Toblerone

Foto: Oxfam Novib

Oxfam Novib voert op dit moment de internationale campagne Behind the Brands tegen de tien grootste voedselbedrijven van de wereld, zoals Unilever en Nestlé. Waar het in de kern om draait is dat wij heerlijk eten van het bordje van de allerarmste mensen. Behind the Brands geeft speciale aandacht aan vrouwen, want bijvoorbeeld bij de productie van cacao werken vooral vrouwen te vaak in honger en armoede.
Inmiddels hebben Mars en Nestlé toezeggingen gedaan om de cacaoboerinnen beter te compenseren, maar Mondelez (bekend van Milka, Toblerone en Oreo) nog niet.
Oxfam Novib roept op tot actie. Ze zoeken 80.000 mensen die hun petitie ondertekenen, op dit moment hebben meer dan 69.000 mensen dat al gedaan. De petitie kun je hier ondertekenen.

Bron: Rankabrand
Lees ook
5 bijzondere modemerken met een goed verhaal
Groene stroom uit eigen land, zo regel je dat gemakkelijk
Top 7 stroomverbruikers in je eigen huis

Over de schrijver

1 reactie op “De donkerbruine waarheid achter Milka en Toblerone”

Reacties zijn uitgeschakeld.