Nike en Adidas krijgen giftige logo’s

Elk merk krijgt het logo dat het verdient. Greenpeace wilde Nike en Adidas wakker schudden. Daarom organiseerde de natuurstrijder een giftige logocompetitie, waarbij het logo van sportgiganten Nike en Adidas voorzien werd van een schaduwkant. Het nieuwe beeld moest hun watervervuilende praktijken in China met het merk associeren. Nike koos al eieren voor zijn geld door de ‘Detox challenge’ en heeft beloofd te werken aan een 100 procent schone kledingproductie.

Dit zijn de winnaars…

Lees ook:

Nike stopt met het vergiftigen van Chinezen

@derodecaravan: van eerlijke kleding kunnen ook buitenlanders eten

Over de schrijver

3 reacties op “Nike en Adidas krijgen giftige logo’s”

  1. Men moet wel een onderscheid maken. Stella Mc Cartney voor Adidas fabriceert Eco spullen. De Adidas Yoga matten, kleren, etc zijn allemaal ecologisch verantwoord.

Reacties zijn uitgeschakeld.

Ontvang onze nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief en blijf zo op de hoogte van de populairste blogs, het laatste nieuws en de activiteiten van hetkanWEL. 

En volg ons op social media

Wist je dat?

HetkanWEL al 2 jaar op rij de titel Website van het Jaar gewonnen heeft in de categorie duurzaamheid.

Hetkanwel-Websitevanhetjaar-2019
Hetkanwel-Websitevanhetjaar-2020