
Twee voormalig directieleden van βs werelds bekendste restaurant McDonalds beginnen een nieuwe gezonde fastfoodketen. McDonalds probeert al jaren om gezondere producten op te nemen in hun menu, maar oprichter Stephen Sidwell en CEO Mike Roberts willen een stap verder gaan. Onlangs kondigden zij aan dat ze plannen hebben om een LYFE-restaurant te beginnen: βLove Your Food Everydayβ. Het eerste restaurant zal deze zomer in Palo Alto, CaliforniΓ«, worden geopend.
Iβm loving LYFE
Roberts stopte in 2006 met zijn werkzaamheden als CEO van McDonalds. Samen met Sidwell besloot hij dat de tijd van βvetrollenβ voorbij is en dat het tijdperk van gezond fastfood kan beginnen. Omdat ze willen dat het eten ook echt βom van te houdenβ is, hebben ze chef-koks Art Smith en Tal Ronnen benaderd om hun team te versterken. Art Smith is de voormalige kok van Oprah Winfrey en Tal Ronnen wordt beschouwd als één van de meest baanbrekende veganistische en vegetarische koks in Amerika.
βMet twee gevierde, smaakmakende chef-koks en een getalenteerd team van leiders en adviseurs, zijn wij van mening dat de LYFE-keuken een antwoord is op de behoefte van de consument voor heerlijk, betaalbaar voedsel dat ook nog eens goed voor je is,β zo onderbouwde Roberts zijn plannen.
600 milieuvriendelijke calorieΓ«n
Het is de bedoeling dat geen enkel item uit het menu meer dan 600 calorieΓ«n zal bevatten. Daarnaast gebruiken ze alleen milieuvriendelijke verpakking- en bouwmaterialen. βOp deze manier willen we een geΓ«ngageerd team krijgen, wat onze gasten zal inspireren. Dit zal uiteindelijk een enorme impact kunnen hebben,βaldus Sidwell.
Als alles goed gaat, zal de keten binnen vijf jaar zoβn 250 locaties in Amerika hebben. Het wachten is op de wereldwijde uitbreiding.
Bron: MNN.com, takepart.com
Lees ook:
HeroΓ―ne op recept werkt
Elektrische auto’s trekken ratten aan (maar doen het verder prima)
Bewuste moslima kiest eco-hoofddoek
9 reacties op “Ex-baas McDonalds begint gezonde fastfood keten”
blabla , ben geen kuddedier. Heb wel gevoel voor mens en ben leergierig
hi-hi-mouuuuuuuuuuuu
Alternatieven zijn altijd reacties op gemiddelde karakter van mensen.
Mens is steeds meer kuddedier geworden wat voor heren marketeers slim is te bespelen.
Slechte gewoontes winnen het vaak als de groep deze volgt.
In deze consumptiemaatschappij mag de mens niet te los staan want dan wordt productie te duur,wordt ons
wijsgemaakt.Maar duur wordt het meestal door Directie en Management die zichzelf geweldig vinden boven
gewone werk-en eetvolk.Consumptiemaatschappij is vooral creëren van schaarste en daar verdien je sneller
mee dan investeren in de mens op lange termijn.Mens is meer opportunist die snelle kansen pakt,dan nadenken over nageslacht.
you heb gelijk!nu doen alsof ze planeetvriendelijk en geweldig bezig zijn maar er is maar en ding wat ze motiveerd,blingbling-cetjing-ringring
Als het eten ook Puur Natuurlijk en BioLogisch is… Wil ik er wel gaan eten.
…Maar niet als het eten ook net als bij McDonalds bestaat uit allerlei chemische troep!:
https://www.hetkanwel.net/2010/03/18/zo-ziet-een-h…
http://www.independent.co.uk/life-style/food-and-…
breng je geld er maar naar toe schat,zelf maken is tien keer gezonder en lekkerder
Ideetje voor het menu: veel paars fruit, dat beschermt tegen Alzheimer http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=671…
waai maar weg
je zal het nodig hebben als het waait tussen de oren!
Reacties zijn uitgeschakeld.