Veel groene druppels maken samen een groene golf. Onder dat motto groeiden we de afgelopen jaren uit tot de best bezochte groene website van Nederland. Vorig jaar organiseerden we een crowdfundingcampagne om nog meer mensen te bereiken met ons optimistische nieuws en tips voor de groene economie. Binnen slechts vijf dagen haalden we ons doel: €10.000,- voor marketing en inhoudelijke verbeteringen. Het resultaat van deze publieksinvestering is een nieuw record: we trokken dit jaar al meer dan één miljoen bezoekers.
Bezochten vorig jaar nog gemiddeld 75 duizend unieke bezoekers per maand onze website, dit jaar groeide dat aantal naar 125 duizend. Hierdoor staat in oktober al één miljoen unieke bezoekers in 2014 op de teller.
Een deel van onze bezoekers komt elke maand terug. Zij bezoeken onze website rechtstreeks of volgen ons via Twitter en vooral Facebook. Een ander deel van het publiek komt minder regelmatig, maar vindt onze website via Google, bijvoorbeeld om te ontdekken hoe je minder voedsel kunt verspillen, wat zonnepanelen op je dak kosten of hoe je gezond en lekker kunt eten. Een grote hit was het item: met deze supertip blijven bananen dagen langer goed.
hetkanWel: hoe meer groene druppels, hoe hoger de groene golf
Met onze publiekstoename kunnen we de groene golf in Nederland verder laten groeien. We willen zo veel mogelijk mensen op de hoogte stellen van duurzame innovaties en manieren om zelf bij te dragen aan een wereld die groener, eerlijker en leuker is. Ik sta zelf eerlijk gezegd elke keer weer verbaasd wat er allemaal mogelijk is. Onze redactie heeft echt een neusje ontwikkeld voor originele en prikkelende ideeën.
Ook ben ik blij dat we dit jaar al voor de vijfde keer op een rij partner zijn van de ASN Bank Wereldprijs, waarbij winnende projecten worden beloond met €10.000,-. Zo kunnen we ook op die manier met ons publiek bijdragen aan een groene economie. Sinds kort werken we ook samen met de organisatie Toekomst van Nederland, dat er voor zorgt dat elk duurzaam initiatief de financiëring krijgt die het verdient.
In het komende jaar willen we verder groeien als onafhankelijk platform voor optimistische journalistiek. We verwachten aan het eind van het jaar op gemiddeld 150.000 unieke bezoekers te zitten. En de optimist in me zegt: „Als je één miljoen bezoekers in een jaar kunt halen, moet je ze ook in een maand kunnen bereiken.”
2 gedachten over “hetkanWel bereikt 1 miljoen groene druppels in 2014 dankzij crowdfunding”
Ik heb precies hetzelfde doel uiteindelijk wil ik de verdiensten investeren om een stuk woestijn om te toveren tot groen paradijsje.
Veel succes jongens blijf typen;)
Pingback: Kromme groentes, bewaartips en het geheim van geluk: de hetkanWel hits van 2014 - hetkanWel.nl
Reacties zijn gesloten.