Oxfam Novib is deze week op Facebook gestart met de campagne ‘Like to Dislike’, waarmee “we samen de waarheden over ons oneerlijk voedselsysteem op de kaart kunnen zetten”. De campagne is onderdeel van de Grow-campagne en werkt eenvoudig, in drie stappen doe je mee:
1. ‘Like’ de Facebook actiepagina
2. ‘Like’ een ‘vuile waarheid’ naar keuze
3. Vanaf hier gaat het vanzelf, jouw Facebook-vrienden krijgen jouw ‘like’ te zien en de vuile waarheden verspreiden zich
Hieronder vind je de meest populaire vuile waarheid van dit moment:
Opvallend is dat de pagina vermeldt welke doelstellingen Oxfam Novib zich heeft gesteld in termen van bereik en interactie en de mate waarin deze behaald zijn. Het aantal likes gaat goed, het aantal comments kan nog wel een duwtje gebruiken. Het vermelden van de doelstellingen werkt dan ook motiverend voor de bezoekers.
Een simpel maar doeltreffende actie waar wij in publicitair opzicht graag ons steentje aan bijdragen. Disliken maar!
Like to Dislike verspreidt de vuile waarheden over voedsel
- Geplaatst door e1000
- 13 september 2012
- hetkanWel
Over de schrijver

e1000
Emile van den Berg (e1000) is in het dagelijks leven reclamestrateeg. Bestaan er écht duurzame advertentiecampagnes? Of is het al snel doorzichtige greenwashing? Volg hem in zijn zoektocht op hetkanWel.
Ga naar alle blogs van deze auteur e1000
Emile van den Berg (e1000) is in het dagelijks leven reclamestrateeg. Bestaan er écht duurzame advertentiecampagnes? Of is het al snel doorzichtige greenwashing? Volg hem in zijn zoektocht op hetkanWel.
Ga naar alle blogs van deze auteur
3 gedachten over “Like to Dislike verspreidt de vuile waarheden over voedsel”
Begin hier te typen!
Begin hier te typen!
hoe kun je de vuile waarheden zelf checken.. ik zie geen achtergronden alleen oneliners?
Reacties zijn gesloten.