
Kun je broccoli – misschien wel de meest nietszeggende groente ooit – sexy en gewild maken? De voedselstrijders van FoodGuerrilla wagen een poging met Big Bang Broccoli. Ze openden de aanval maandagavond in gesprek met telers, foodies en marketinglui.
‘Het marketingbudget om ons aan ongezond voer te krijgen is 2000 keer zo groot als het marketingbudget voor gezond eten’, aldus gezondheidswetenschapper Jaap Seidell. Dat komt omdat groentetelers veel lagere marges verdienen op hun onbewerkte bulkproducten dan de voedingsmiddelenindustrie. Met haar campagne Big Bang Broccoli wil FoodGuerrilla mensen bewust maken van de invloed van marketing op hun eetgedrag en de invloed van het grote geld van voedselproducenten.
Big Bang Broccoli komt overwaaien uit de Verenigde Staten waar de campagne Broccoli vs. Kale werd gelanceerd om groenten ‘hip’ te maken.
OneWorld maakte een compleet verslag van de start van de Nederlandse campagne. Lees het hele verslag hier.
Lees ook
[adrotate group=”1″]
De vele gezondheidsvoordelen van broccoli
Dit gebeurt er als broccoli net zo gepromoot wordt als Coca-Cola
1 gedachte over “Dat gebeurt er als broccoli net zo gepromoot wordt als een Big Mac”
Pingback: Big Bang Broccoli campagne gaat de strijd aan met gelikte reclame voor junkfood » hetkanWel.nl
Reacties zijn gesloten.