
Het kostte enige tijd om het biologische recept van hun frisdrank te perfectioneren, maar het is de Amsterdamse ondernemers Freeke en De Haas gelukt met hun merk Oggu: cola, sinas en lemon-lime van natuurlijke producten, zonder chemicaliën als fosforzuur en aspartaam, en gewoon in petflessen van 0,5 en 1,5 liter. Pepsi Cola, Coca Cola, en alle andere grote frisdrankfabrieken hebben het nakijken.
De benodigde sinaasappelen kopen ze van Mexicaanse boeren, de citroenen komen van Sicilië en de ruwe biologische rietsuiker komt uit Zuid-Amerika. Albert Heijn heeft Oggu geintroduceerd in vierhonderd supermarkten, C1000 en Marqt volgden snel, en nu lonkt zelfs interesse van de horeca en het buitenland.
Lees de reportage van deze twee cola-rebellen op De Pers.nl.
Lees ook:
2 gedachten over “Nederlandse cola-rebellen zijn Pepsi en Coca te snel af”
leuk initiatief… maar ik vond het echt de meest waardeloze cola die ik ooit geproefd heb. maar misschien is de sinas of 7up/sprite clone beter te drinken.
Ik heb laatst de cola gehaald. Smaakt goed (alleen mis ik zelf wel de cafeïne in de smaak).
Reacties zijn gesloten.