Ook Milka zwicht voor internationale actie Oxfam voor eerlijkere chocolade

Foto: Oxfam Novib
Foto: Oxfam Novib

Ook Mondeléz International – bekend van Milka en Toblerone – zegt nu toe om de ongelijkheid, honger en armoede van cacaoboerinnen in hun leveringsketen aan te pakken. Dit meldde Oxfam Novib gisteren. De toezegging is een gevolg van een actiecampagne van Oxfam Novib voor de verbetering van de werkomstandigheden van cacaoboerinnen.
Oxfam Novib: “Meer dan 100.000 mensen ondertekenden de petitie van de Behind the Brands campagne om de drie grootste cacaobedrijven op te roepen om een einde te maken aan de slechte omstandigheden van cacaoboerinnen. Samen kopen Mars, Mondeléz en Nestlé 30% van de wereldwijde cacao op. Nu zegt Mondeléz toe om de positie van vrouwen in hun keten te verbeteren. Eerder al deden Mars en Nestlé deze belofte.”
Meer lees je op de site van Oxfam Novib
Lees ook
[adrotate group=”1″]
De duurzaamste chocolademerken
De donkerbruine waarheid achter Milka en Toblerone

Over de schrijver