Het is een nieuwe trend: zonnepanelen kopen samen met collega’s. Op de Amsterdamse Zuidas worden werknemers met speciale acties verleid om zonnepanelen aan te schaffen in het kader van de Zon Zoekt Dak actie. Werknemers in Leeuwarden hebben het nog beter: daar bieden werkgevers PV-privé projecten. Net als in de jaren ’80 en ’90 met pc’s, kunnen werkgevers zonnepanelen betalen met hun brutosalaris.
Energyvally.nl meldt over Leeuwarden: “Met PV-Privé wordt het werknemers zo gemakkelijk mogelijk gemaakt om zonnepanelen aan te schaffen. De werkgever schiet het aankoopbedrag van zonnepanelen voor de werknemer voor in de vorm van een renteloze lening of een voorschot, die vervolgens via het salaris over een bepaalde periode weer wordt terugbetaald. Daarnaast regelt de werkgever al het papierwerk en organiseert een collectieve inkoop, zodat de zonnepanelen goedkoper worden naarmate meer personeelsleden aan het project deelnemen.”
Bron: Energyvalley.nl, Energienieuws
Lees ook
[adrotate group=”2″]
Elektrische auto op zonne-energie milieuvriendelijker dan auto op biobrandstof
Huurders krijgen nu ook kans om te profiteren van zonne-energie
PV-privé: samenkopen met je collega’s maakt zonnepanelen goedkoper
- Geplaatst door St. Maarten
- 11 april 2013
- hetkanWel
Over de schrijver

St. Maarten
Marten van der Meulen (St. Maarten) onderzoekt de andere kant van bekende verhalen, in de hoop dat de wereld anders, beter kan.
Ga naar alle blogs van deze auteur St. Maarten
Marten van der Meulen (St. Maarten) onderzoekt de andere kant van bekende verhalen, in de hoop dat de wereld anders, beter kan.
Ga naar alle blogs van deze auteur
5 reacties op “PV-privé: samenkopen met je collega’s maakt zonnepanelen goedkoper”
Grappig, je bent wel volhardend, AOD.
Het gaat in dit artikel nergens over elektrische auto's, maar jij haalt ze er bij.
E-auto's zijn zeer goed aan te schaffen, als je een financiëringsconstructie regelt. Ik ken veel mensen die via hun baas, of als zelfstandige via andere gunstige leenvoorwaarden, een elektrsiche auto aanschaffen.
Tot eind december zijn de belastingvoordelen zelfs zo gunstig dat je voor een e-auto, Mitsubishi Outlander, van 65K euro, netto 8K euro betaalt.
Dat gezegd hebbende, merk ik graag nog even op dat ik als uitgever en publicist van hetkanWel naar nagenoeg al mijn afspraken lopend, fietsend of treinend ga. Maar tegelijkertijd ben ik wel zo liberaal dat ik niemand het plezier en voordeel van vervoer per auto wil ontzeggen. En wie in de auto stapt, rijdt – wat ons betreft – bij voorkeur zo schoon mogelijk. Iedereen die dat wil, informeren wij graag over de beste keuzes.
Ik heb het gehad over de zonnepanelen uit JOUW artikel. Op de bijeenkomst heb ik….. zie mijn reaktie.
En nu gaat "frisse wind" daar op in met zijn plugaktie van E-blik. Ik heb "frisse wind" voorgerekend dat e.e.a. ONMOGELIJK is met de opbrengst van de blauwe platen. Maar "frisse wind" houdt vol. Ondanks het feit dat tram en trein al 100 jaar elektrisch rijden wil "frisse wind" toch daar een lans voor breken. Met de ruimteproblemen veegt "frisse wind" z'n kont af.
Dat kost hem een plaatsje op mijn site. Zo wordt "frisse wind" beroemd.
Er schiet me nog iets te binnen. "frisse wind" gunt iemand het plezier en voordeel van vervoer per auto. Daarbij vergeet "frisse wind" dat vele anderen getreiterd worden door het onbeschofte egoisme van deze oliejunks. Er was een tijd dat er in het verkeer jaarlijks 2000 TWEEDUIZEND DODEN vielen.
Nog dagelijks gaan er vrachtwaggel aan de kant van de weg liggen ne bezorgen de hulpdiensten handen vol werk. Er is geen enkel E-blik dat de goederen kan vervoeren dat de trein WEL aankan.
Maar ja, dat is nou eenmaal de beperking van "frisse wind".
Daarom "frisse wind" is het plaatsen van PV-panelen louter en alleen voor eigen gebruik een egoistische misdaad. De Duitsers hebben in deze "Die Nase vorn" want…
http://www.energie-experten.org/experte/meldung-a…
Ook in de winter.
Gisteravond een "voorlichtingsbijeenkomst" in Wageningen bezocht. Het ging er vooral over stroom voor eigen huishoudelijk gebruik. Terugleveren werd ernstig ontraden. Wageningen wil in 2030 klimaatneutraal zijn. Op een vraag waarom terugleveren ontraden wordt kwam de heilige koe weer boven drijven. "Elektrische auto's".
Nog een vraag aan het publiek. Hoeveel gaan er nog zonder auto naar het werk stak pakweg 20% een hand op. Wageningen (en ook andere steden) kampen met een ernstig parkeerprobleem. Elektrisch rijblik verandert daar geen bal aan.
Wie heeft er trouwens dik €30.000 liggen voor zo'n elektrische wegvesmalling? En de opbrengst van de blauwe platen, is 7 KWu per dag voldoende voor een verbruik van 20 kWu per dag dat de schroothoop heeft?
HKW, het filiaal van de domroep:
http://klimaatkombi.nl/Oplichting/Zonnepanelen_tr…
Nog maar eens:
http://klimaatkombi.nl/images/Energie/Greenchoice…
Reacties zijn uitgeschakeld.